ایران رسماً با استفاده از ده ها پهپاد به اسرائیل حمله کرد

هاگاری گفت اسرائیل "سیستم دفاع هوایی عالی" دارد اما تاکید کرد که 100 درصد کارآمد نیست و از مردم خواست به اطلاعیه های ایمنی توجه کنند.

اسرائیل روز شنبه اعلام کرد که هواپیماهای بدون خلبان ایرانی به سمت آن پرتاب شده است و سیستم‌های دفاعی آماده هستند تا آنها را سرنگون کنند و آژیرهای خطر را به صدا درآورند که به ساکنان مناطق در معرض تهدید دستور پناه گرفتن می‌دهد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش در یک نشست تلویزیونی گفت که پرواز هواپیماهای بدون سرنشین چند ساعت طول می کشد و کشور آماده است. از زمانی که هفته گذشته دو ژنرال ایرانی در سوریه کشته شدند، ایران اسرائیل را تهدید به حمله کرده بود. اسرائیل در مورد این حمله اظهار نظری نکرده است. مقامات هوانوردی اسرائیل اعلام کردند که حریم هوایی این کشور را از ساعت 12:30 به وقت محلی به روی همه پروازها می بندند. حمله هواپیمای بدون سرنشین در اواخر روز شنبه اولین باری بود که ایران یک حمله نظامی تمام عیار را به اسرائیل انجام می داد، علیرغم اینکه دهه ها دشمنی این کشور به انقلاب اسلامی 1979 باز می گردد. در بیانیه ای که خبرگزاری دولتی ایرنا منتشر کرد، سپاه پاسداران این کشور به پرتاب ده ها پهپاد و موشک به سمت اراضی و مواضع اشغالی رژیم صهیونیستی اذعان کرد. این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد. کاخ سفید اعلام کرد که از دفاع اسرائیل در برابر حمله جاری حمایت خواهد کرد. آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی در بیانیه ای گفت: «ایالات متحده در کنار مردم اسرائیل خواهد ایستاد و از دفاع آنها در برابر این تهدیدات از سوی ایران حمایت خواهد کرد».

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است جلسه اصلی شورای امنیت ملی را برای بحث در مورد این حمله برگزار کند. بایدن سفر آخر هفته به خانه ساحلی خود را کوتاه کرده بود تا به کاخ سفید بازگردد و اوضاع را زیر نظر بگیرد. اوایل روز شنبه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که برای احتیاط، مدارس را تعطیل کرده و تجمعات عمومی را به بیش از 1000 نفر محدود کرده است. هاگاری گفت اسرائیل برای اقدامات دفاعی و تهاجمی آماده است. وی همچنین گفت که همکاری تنگاتنگی با ایالات متحده و سایر شرکا در منطقه وجود دارد. ژنرال اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، در روزهای اخیر برای هماهنگی با اسرائیل در مورد تهدیدات ایران در اسرائیل بوده است.

اسرائیل تعدادی لایه دفاع هوایی دارد که قادر به رهگیری همه چیز از موشک های دوربرد گرفته تا پهپادها و راکت های کوتاه برد است. هاگاری گفت اسرائیل "سیستم دفاع هوایی عالی" دارد اما تاکید کرد که 100 درصد کارآمد نیست و از مردم خواست به اطلاعیه های ایمنی توجه کنند. چندین روز است مقامات ایرانی از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، اسرائیل را به خاطر حمله به سوریه تهدید کرده‌اند. علیرغم کشتار هدفمند دانشمندان هسته ای و کارزارهای خرابکارانه در سایت های اتمی ایران، ایران تا حد زیادی از حمله مستقیم به اسرائیل اجتناب کرده است. ایران سایت های اسرائیلی یا مرتبط با یهودیان را از طریق نیروهای نیابتی هدف قرار داده است. جنگ اسرائیل علیه حماس در نوار غزه به تنش‌های ده ساله در خاورمیانه دامن زده است و هر حمله جدیدی احتمال دارد که این درگیری را به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر تبدیل کند.

خبرگزاری ملی لبنان از حملات هوایی و گلوله باران شدید اسرائیل به چندین مکان در جنوب لبنان در پی پرتاب هواپیماهای بدون سرنشین از ایران خبر داد. بیش از شش ماه است که گروه شبه نظامی حزب الله لبنان که مورد حمایت ایران است، با نیروهای اسرائیلی در منطقه مرزی درگیر شده است. اوایل روز شنبه، کماندوهای سپاه پاسداران ایران از یک هلیکوپتر به یک کشتی کانتینری وابسته به اسرائیل در نزدیکی تنگه هرمز حمله کردند و کشتی را توقیف کردند. وزیر امور خارجه ایران، آمریکا را متهم کرد که به اسرائیل برای حمله به کنسولگری در سوریه «چراغ سبز» نشان داده است.

کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل از کشورها خواست تا سپاه را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهند. کاتز گفت: ایران یک رژیم جنایتکار است که از جنایات حماس حمایت می کند و اکنون در حال انجام عملیات دزدی دریایی بر خلاف قوانین بین المللی است. ایالات متحده، حامی اصلی اسرائیل، با وجود نگرانی های فزاینده در مورد جنگ اسرائیل در غزه که منجر به کشته شدن بیش از 33600 فلسطینی و مجروح شدن بیش از 76200 نفر دیگر شد، در کنار این کشور ایستاده است. جنگ اسرائیل پس از حمله حماس در 7 اکتبر به اسرائیل آغاز شد که منجر به کشته شدن 1200 نفر و گروگان گرفتن حدود 250 نفر دیگر شد. پنتاگون روز شنبه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع با همتای اسرائیلی خود برای گفتگو در مورد تهدیدهای منطقه ای فوری گفت و گو کرد... و به صراحت اعلام کرد که اسرائیل می تواند در برابر هرگونه حمله از سوی ایران و نیروهای نیابتی آن در منطقه، روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی نیز با همتای خود برای تقویت "تعهد آهنین واشنگتن به امنیت اسرائیل" صحبت کرد.

https://www.thezimbabwemail.com/main/israel-says-iran-launched-drone-salvo-at-it-air-defenses-poised/

کد خبر 19158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =